2013. június 20., csütörtök

Receptes filofax album

Az album elkészítésének tiszta munkaideje kb. 6-7 óra volt, mégis 2,5 év alatt sikerült befejeznem.
A nagylányomnak készítettem egy olyan receptes filofax albumot, amiben összegyűjtheti majd a kedvenc ételreceptjeit.



Az album kicsit vintage stílusú, de közben mégsem. Van néhány vidám színekben pompázó oldal is, ám az elő- és hátlapon a barna-drapp-bordó színek dominálnak. Amikor ezt az antikolt "étkészletet" megláttam a hobby boltban, rögtön beleszerettem, gyakorlatilag innen indult az album ötlete a fejemben. :) A fém díszeknél én mindig kicsit több folyékony ragasztót használok, mint normál esetben, hiszen ezek a díszítőelemek nehezebbek az átlagos scrapbook-os díszeknél.
Egy kraft kartonra keretet pecsételtem és körbevágtam, majd Yabo bordó címkére rögzítettem két kicsi miltonkapoccsal.
A csipke szalagot is folyékony ragasztóval rögzítettem, sűrűn apró pöttyöket nyomva a mintára, a horgolt virágot pedig kétoldalas ragasztóval.


Az alapkoncepció az volt, hogy az oldalak egyik felére került az, hogy milyen típusú étel, a hátoldalra pedig egy-egy zseb kerül, amibe a recepteket tartalmazó cetliket lehet majd tenni.


 Az első oldalon egy méricskélést megkönnyítő "puska" van. Természetesen az ételsor a levesekkel kezdődik. A betűmintás papírra maradék scrapbook papír csíkokból válogattam, erre tettem a pecsételt-körbevágott keret mintás papírt, végül a műanyag díszeket. Mivel a világos háttéren nem lett volna kontúros a világos dísz - a fénykép alátétekhez hasonlóan - készítettem mindkettőnek alátétet.


A hátoldalon a zsebet egy 12x15 cm-es scrapbook papírból készítettem. Két oldalon bígeltem (bekarcoltam a hajtásvonalat) 1cm-nél, 1,5 cm-nél és 2 cm-nél, aztán cikkcakkba hajtogattam úgy, hogy a mintás oldal mögé hajtódjanak a szélek. Az alsó élnél és a két oldalon a legalsó hajtogatott szélen kétoldalas ragasztóval rögzítettem, így növeltem a zseb befogadóképességét.
A bolhapiacon vett csipke alátétet óvatosan folyékony ragasztó pöttyökkel rögzítettem, erre került a kanál, amit a fent leírt módon rögzítettem. Itt is Yabo címkére írtam, amire fém "kütyüket" (talán ékszer alkatrésznek árusították) ragasztottam két oldalon, mintha ezzel rögzítettem volna a címkét.


Az egytál ételek oldalra nem tettem mást, mint az internetről letöltött, kinyomtatott és repesztőlakkal bekent lábos és serpenyő formát, nem akartam a mintás papírt jobban eltakarni további díszítéssel.


A desszertes oldalt nem bírtam vintage stílusban elkészíteni, habos-sütis színeket használtam. A bal felső sarokba egy kicsit elrontott, halvány pecsételést javítottam azzal, hogy körberajzoltam, majd fényes akrilfestékkel kifestettem a mintát. A végeredmény jobban tetszik, mint amilyen a pecsételés lett volna tökéletes voltában.  A lila Yabo címke, a muffin mintás papírból kivágott díszek és a kedvencem, a kötényke mind erősítik a romantikus hangulatot.


Az utolsó oldalpárnál visszatértem a régies stílushoz. A bal oldal alapjául szolgáló írásos papírt visszahoztam a zseben és a jobb oldali dísz csíkon is, ezzel téve még egységesebbé az oldalpárt.
Az utolsó oldalon pedig "végszükség esetére" kerülhet néhány étterem, étel házhoz szállító cég elérhetősége. :)


Ezt az albumot üresen adtam át, és majd a lányom tölti meg receptekkel. De természetesen "készre" is el lehet készíteni, ekkor a zsebekbe hasonló stílusú kártyákra írd a recepteket. Jó, ha fényképet is teszel rájuk!

Jó étvágyat és jó alkotást kívánok!
Jovi

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése