2013. június 13., csütörtök

10 év vintage emlékalbum

írta és készítette: Bíró Timi

Az album címe már tükrözi a tartalmát is, azaz egy 10. évfordulós ajándékot készítettem. Úgy gondoltam, hogy erre a napra scrapbookos formában foglalom össze az emlékeinket, egy-egy, az adott évhez kötődő közös fényképpel. Ez az ajándék bármikor levehető a polcról, fellapozható, elfér a tenyeremen, mégis sok-sok emlék rejlik benne, amelyek fontosak számunkra.
Az album alapjának a kedvencemet a Yabo tégla albumot választottam.


  
Kraft alapkartonokból kivágtam az album háttereit, majd felragasztottam.
Az albumot nem az eredeti formában, hanem függőlegesen használtam, így az albumkarika helyének új lyukakat is készítettem.


Az ajándék  megjelenéséhez, külsejéhez a vintagestílust választottam.
Szeretem ezt a dizájnt, a régies, kopottas struktúrát és a barna, megsárgult színvilágot. A fényképek színeit is ehhez igazítottam, hogy még egységesebb, harmonikusabb legyen az ajándék. (Öregítésről itt is olvashatsz.)
Eleinte nem tudtam, hogy a sötétebb vagy a világosabb tinta illik-e a BoBunny-Et cetera 15x15cm-es papírjaihoz, így egy darabka kartonon kirpóbáltam az alábbi kollázson látható módon. Döntés után pedig Tim Holz Distresser-rel öregítettem a papírok széleit, majd TH Distress Ink-Scattered Straw  színű tintával és szivacsos applikátor segítségével tintáztam is azokat.


   
Az egyik albumoldalra készítettem egy felnyitható részt, amelyen a közös dalunk szövege található meg. A számítógép Microsoft Word programjával megszerkesztettem a szöveget. 



Tudtam, hogy melyik oldalra fog kerülni, így jobbra igazítottam mindent, majd kinyomtattam. Ezután lámpa elé tartottam és ráhelyeztem a kiválasztott scrapbook papírt, amely széleit bejelöltem. Két pici kétoldalas ragasztóval az A/4-es papírra a jelöléshez rögzítettem, majd újra nyomtattam a szöveget, ami így már a megfelelő helyen a scrapbook papírra került.
(Figyelem, a fent leírtakat a nyomtató gyártói valószínűleg nem javasolnák. Nekünk még sosem történt semmi baj egyik nyomtatóval se, de csak saját felelősségre próbáljátok ki!)
  

  
A széleket sarokkerekítővel formára vágtam. Ha nincs ilyen lyukasztód, a hátlapon ceruzával rajzold meg az íveket, és manikűr-, vagy sziluett vágó ollóval vágd le.

 
 
Az albumot a kapcsolat elején készült régi képekkel kezdtem, majd évről évre folytattam. Egy oldalon, egy évet örökítettem meg, amihez egy kommentkártya alakú formalyukasztóval apró címkéket készítettem. Tintáztam, majd szilikonbélyegzővel dátumoztam.
  


A borítóra egy filmcsíkot helyeztem, ezzel is jelezve, hogy „a film pereg tovább”. A szalagot Yabo kicsi félgömb szegeccsel rögzítettem. A 10-es számot pedig chipboardra helyeztem.
A belső részt Glossy Accents ragasztóval kentem be, amely tulajdonsága, hogy száradás után  domború és fényes felületű marad, a bélyegszerű széleket pedig Glossy Crackle Accents repesztőlakk ragasztóval öregítettem.

  
A fényképek alá több helyen elhelyeztem Yabo kraft címkéket, de az egyik oldalon magára a címkére is nyomtattam a fényképet. (szintén nem volt még gondunk vele, de saját felelősségre ajánljuk!) A címkéket csőszegeccsel szegecseltem. 





Remélem ti is megőrzitek valamilyen formában a fontos pillanatokat!

„Az emlék az egyetlen dolog, amit soha nem vehet el tőlünk senki!”

                                                                                              Jó alkotást kívánok!
                                                                                                          Timi

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése