2013. április 11., csütörtök

Naptár - év közben, vintage stílusban


Pár hete beharangoztam, hogy már kaphatóak a 2014-es hónapkártyák. Az ötlet Erikától származik, aki megkért, készítsük el már most a következő évi kiegészítőket, így már bármikor lehet naptárt készíteni. Egy évforduló, a következő életév, egy új munkahely, tanév kezdés, vagy egyszerűen csak úgy.
Az első év közbeni mintadarabot így Erika készítette el.
Katt a képekre, hogy jobban lásd!

"Már egy jó ideje motoszkált bennem a tény, hogy naptárt szeretnék készíteni, de valahogy nem tudtam csak januártól decemberig tartó naptárban gondolkodni. Mivel már március van, ezért úgy voltam vele, hogy majd jövőre. Viszont a férjem felvetette, miért ne lehetne osztott?! Azaz áprilistól márciusig készíteni. És miért ne lehetne? Ezért, a hagyományokkal szakítva, áprilisától márciusig tart a mi naptárunk!


A gyerekeimről, és a családról tettem bele képeket, melyeket 2012. augusztusától válogattam bele. A fotókat nem időrendi sorrendben használtam fel hozzá, hanem ahogy az ihlet "jött"! :)
A papírokat nagyon gyönyörű tavaszias színek és minták teszik igazán különlegessé!

Felhasználtam:
kaparós matrica, horgolt virág, öntapadós kristály, saroklyukasztó, csipkék, arany és kék hímzőfonal, matrica, mintavágó olló, saját pecsét
  
A naptár nem igényelt túl nagy tervezést, hiszen csak a borítóját kellett jó alaposan megtervezni, illetve egy elrendezést a belső oldalakhoz. Azért csak egy tervvel dolgoztam, mert azt oda-vissza tükrözve is tudom használni, ami még egységesebbé teszi az egész naptáram. Az oldalak különlegessége a dekorációk folyamatos váltakozásában rejlik. 
Fontos: minden papírdarabot, felragasztás előtt, jó alaposan körbetintáztam. Így öregítve azt. Továbbá 10 cm x15 cm-es képeket használtam.
  
 


A naptár borítójára a könyvet ábrázoló képet vágtam ki, amely köré indát ábrázoló szegélyt ragasztottam a scrapbook papír megmaradt szegélyéből. Ugyanezen papírból vágtam ki hozzá a virágokat, nyuszikat és a tündért, amiket egységesen 3D kockával emeltem ki. Ezeket olyan helyekre tettem, ahol kisebb-nagyobb foltokban kitűnt az alap, fekete színe. A dátumok is átellenes sarokba kerültek, egy-egy elválasztójellel. Így közrefogva a könyvet, ami a mi történetünket meséli el, átvitt értelemben. :)
A jobb felső sarokban látható virágokra lepkéket lyukasztottam a maradék papírokból. (Érdemes félretenni ezeket a kisebb-nagyobb darabokat, mert sosem lehet tudni, mikor lesz rá szükség! Én legalábbis mindent őrzök!)
A naptárt, ha "lejár" albumként fogom eltenni, kezelni, ezért került a borító hátoldalára a tündéres vers első 6 sora. Amúgy kimondottan illik az album témájához, és természetesen gyerekvers!

 
  
A választott háttérpapírt saroklyukasztóval mintáztam úgy, hogy a papírterelőt levettem róla. A lyukasztót felfelé fordítva használtam, hogy lássam, hová lyukaszt. A mintát a papír széléhez igazítottam, és végiglyukasztottam. Ezáltal gyönyörű csipkeszegélyem lett! (És még csak nem is kellett bordűrlyukasztót se venni, hogy ilyen gyönyörűséges csipkét tudjak készíteni! Mellesleg körlapból saját tortacsipkét is tudok készíteni!)
Az áprilisi oldalnál kép és a hónap találkozásához egy kis papírcsíkot tettem, amire washi tapet (dekor tapaszt) és egy horgolt virágot ragasztottam, annak közepébe öntapadós kristályt. Az átellenes sarokban szintén washi tape került, arra lepkét lyukasztottam. Címként a Remember felirat szolgál, de ezen felül egy Beautiful feliratot is elhelyeztem az oldalon. A májusi oldalon a feliratot kézzel írtam, és a gombba hímzőfonalat fűztem.
  
 
  
Készítettem egy sk gombot, amihez egy átlátszó gombot és egy lehulló mini papírdarabkát használtam fel. Formára vágtam, betintáztam és folyékony ragasztóval rögzítettem a gomb aljára.

 
  
A júliusi lapon az alappapírt indás szegélypecséttel pecsételtem. A kép körül gyönyörűen kirajzolódik a pecsétminta!
Rájöttem, imádom a kaparós matricát! Gyönyörű és egyszerű a kezelése! A megfelelő helyre illesztve csak át kell kaparni a választott mintát, és már kész is a dekoráció! Nagyszerű találmány, ugye?! :) 
A matricával átellenes sarokban, egy papírcsíkot raktam. amit mintavágó ollóval díszítettem. Erre került a cím, valamint a hónap és a dekorációk találkozási pontjára egy virág, melybe gyöngytollpöttyöt tettem a bibe helyére.
Az augusztushoz kiválasztott alap alá egy anyagában vastagabb csipkét tettem. Erre jött az alap, majd ismét egy csipke, csak ez most sokkal könnyebb, vékonyabb, mint az előző, s végül a kép következett. A kép és a csipke találkozására, washi tapet ragasztottam (másik nagy kedvencem!), amire a cím került. A hónap és a rétegek találkozására itt most gombot tettem, mint ahogy a jobb felső saroknál is.
  
 


A naptár utolsó oldalára került a vers befejező 6 sora. Ezt csak két, egyszerű, kaparós matricával díszítettem. A borító hátoldalára került a saját pecsétem, egy lepke és 2 indás matrica.

A további hónapok hasonlóan épülnek fel, ugyanezen technikák felhasználásával." 

Erika


 


 
 

 


Készítsetek Yabo naptárt bármelyik alkalomra, mert most már tavasztól elérhetőek 2 év hónapjai. A 6-féle színben készült készleteket keressétek Viszonteladóinknál.

Jó alkotást!
Borka


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése