2013. március 28., csütörtök

Húsvéti album

Az időjárás még messze jár a dátum szerint szokásostól. Nehezemre esik a húsvéti hangulatba belerázódni. Rendszeresen eltévesztem, és karácsonyt mondok húsvét helyett...
Aztán megérkezett Dor húsvéti albuma és cikke.
Most már jó! Jöhet a tavasz és a Húsvét!!! ;)


"Ahogy nőnek a gyerekek, úgy érzem egyre fontosabbnak a családi hagyományaink megőrzését. Sokszor eszembe jut, hogy például a nagyszüleim gyerekkorában vajon hogyan zajlott egy-egy ünnep. Ezt szeretem a scrapbookban a legjobban, nem csak kiírom a fényképeket egy dvd-re (jobb esetben), hanem mesélhetek is. Megőrizhetem ezeket a fontos eseményeket, és majd az unokáim is tudni fogják, mi hogyan ünnepeltünk. Ebben a szellemben készült ez a Húsvéti szokásainkat megörökítő album. Persze nem teljes, hiszen ahogy nőnek majd a kölkök, és Máté is elindul locsolkodni változnak a szokásaink. Akkor majd ráírok erre az albumra még egy tól-ig évszámot, és készítek egy frissített verziót :D"



Az albumom alapja egy 5 lapos YABO tégla album. Még sosem dolgoztam vele, amit nem is értek igazán, hiszen fantasztikus a mérete miatt. Gyakorlatilag egy 30*30-as papírból ki lehet hozni, mert a 10*15-ös fotók alá elég egy keveset ragasztani., így igazán költséghatékony (ajándéknak ideális). Én most maradék Basic Grey papírokat használtam hozzá, mindenféle kollekcióból. Díszítésként YABO vidám gombjait, YABO tavasz címke csomagból a pinket használtam, kislányosból a rózsasínt, és a puncsot, valamint a kraft címkékből párat, és egy kis dekorációs ragasztószalagot. A borítóra húsvéti tojásnak díszítettem a címke csomagokból a tojás formájúakat, így a gyerekek is tudják miről szól az album :D


Minden oldalra 10*15-ös fotókat ragasztottam, méretre vágva. Nem akartam túldíszíteni, számomra ez most nem erről szólt. Ezért a színes gombokat ragasztottam csak rá, és néhány kommentcímkét vágtam szét, amire egy-egy szót írtam, utalva a hagyományunkra, egy nagyon kevés dekortapaszt használtam még, mert most ezek a kedvenc kiegészítőim.

 

A kommentet, mivel ebben az albumban, még fontosabb szerepük is van, mint a képeknek, külön kraft kartonból vágott albumlapokra írtam. Ezeket körbe rajzoltam, dudliztam, és a leeső pink cimke maradványokból lyukasztott apró nyuszikkal díszítettem. Az elsőt nem vágtam kisebbre (a többit a játékosság kedvéért igen), akkora mint az album, csak behajtottam. A tojásfestés hagyományát pár szóban leírtam, de a kalács teljes receptjét fontosnak tartottam megőrizni.

 

Itt a készítés folyamatát 3 nagy fotó őrzi, ezeket fel lehet hajtani, az így készült címke a záróelem. Ezt egy miltonnal rögzítve el is lehet fordítani.

  
   

Hagyomány nálunk a bográcsgulyás evés, amit a férjem főz, ez szintén oldalt érdemel. Ilyenkor egybe gyűlik az egész család és az udvaron eszünk. Fontos momentum. Ebéd után tojásvadászatra indulnak a lányok, hangosan örülnek minden felfedezett apróságnak. Itt is egész oldalas képek szerepelnek, kevés díszítéssel.
A kislányos címkéket csak a lap szélére toltam be, így egyszerre takarékos és különleges a címke felhasználás.

 

Ezután bontanak, és csokit esznek, ruhát próbálnak, könyvet "olvasnak". Így zajlott a mi Húsvétunk az elmúlt 7 évben. Az utolsó komment lapra, a várható változásokról írtam, mert így érzem teljesnek a történetet, és így mindenképp kicsikarják belőlem az újabb albumot :D. Itt a Nyuszikat Réka ragasztotta fel, és az egyik elcsúszott, le akarta szedni. De ettől a hibától még kedvesebb lett számomra az album!
A hátlapra a készítés dátumát írtam."

 


Kellemes Húsvéti ünnepeket és jó alkotást kívánunk!
Dor és Borka


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése