2012. június 4., hétfő

Egy hetem története - Merika albuma

Remélem, a hétfőtöket felderítem ezzel a szép, színes albummal!

Scrapper körökben évek óta népszerű kihívás Ali Edwards "Week in the life" projektje. A kihívás lényege a következő: az év egy adott hetét végigfotózod, a képekből minden nap feltöltesz a blogodra párat egy rövid leírással és/vagy albumot készítesz belőle.
Idén a scrap.hu csapata külön kihívást is hirdetett: készítsünk május 31.-ig egy oldalt, vagy egy albumot erről a hetünkről.


Merika a hét fontos eseményeit örökítette meg egy Yabo színes lapos tégla albumban. Az ő szavaival élve "mini-mini" album lett belőle.

 "Azért mini-mini megerősítve, mert ellentétben az ilyen projektekkel, ez az album, egy nap – egy fotó – egy komment alapján épül fel. A különösen fontos, nem mindennapi történésekre koncentráltam. 
A borító első oldal és a hátsó oldalán a most nagyon divatossá vált chevron mintát használtam. Kedvencem lett, és valóban jól mutat. 

A címlapra scrap.hu kihívás oldalán megjelent címkét nyomtattam ki, jobbat én sem tudtam volna készíteni, és 3D-s ragasztóval rögzítettem fel. Bo Bunny betűmatricával és dekortapasszal, virággal díszítettem.




 Az albumka hátuljára is került egy feliratos, öntapadós dísz, és egy virág.



Az oldalpárok egyik felét a fénykép "uralja", a másik oldalra került az aznapi sztori. A szöveget megírtam, kinyomtattam, majd kevés díszítéssel, és a nap megjelöléssel felragasztottam. A fehér karton betétlapokat mintás scrapbook papírokkal és kinyomtatható freebiekkel díszítettem. 



Néhány fotóhoz Gigi Majális készletének elemeit használtam."


Az album oldalain gyönyörűen követhetők azok az íratlan szabályok, amiktől egységessé válik az alkotás.
Van visszatérő elem: hét napjainak betűje.


 A fényképek egyforma méretűek, ami kompenzálja azt, hogy színeikben/stílusukban annyira különböznek (ami teljesen érthető egy heti eseményeket bemutató albumnál).


Az album játékosságát a különböző, "trükkös" kommentárok, színes kiegészítők adják. Az alábbi oldalpáron Merika pl. vonatjegyhez hasonlító, kinyithatós címkébe rejtette a napi sztorit.


A scrapbook.hu kreatíva csapata egy nagyon klassz freebie készletet készített Majális címmel. Erika Gigi (Budaházi Brigitta) digitális képfelirataival egészítette ki a fotóit, majd így nyomtatta ki őket.


"Az eredeti hét naphoz pluszban két oldal került, de ez egy nap a május elseje! Itt a képek beszélnek komment helyett."

A kék színű karikára nekem is fáj a fogam, nagyon passzol az albumhoz. Erika ezt írta: "Kísérletezem a fényes karika befestésével, még nem teljes a siker. Ha lesz, megoldás megosztom Veletek." 


Klassz hét volt ez, a kezdeti bosszúság ellenére is és Erika tömören, de nagyon mutatósan mutatta meg nekünk "unalmas" nyugdíjas napjait :)

Természetesen nem csak az Ali Edwards által "kiírt" hetünket örökíthetjük meg, gyakorlatilag bármikor készíthetünk ilyen albumot. Legyen szó akár csak egy átlagos hetünkről, vagy valami eseményre készülés időszakáról. Remek példa ez utóbbira a karácsonyra készülődés időszaka, amiről decemberben mi, Yabo lányok is készítettünk albumot.

Csütörtökön megmutatom a saját WITL albumomat és még valamit.
Jó alkotást:
Jovi

4 megjegyzés:

  1. Klassz album lett, Erika! Örömmel láttam a kézírásos freebie-met használatban. <3

    VálaszTörlés
  2. ÓÓ! Imádom az ilyet!!! Én is végigcsináltam egy hetet, de még mindig nem hívattam elő a fotókat. Nagyon tetszik, hogy ebben a minialbumban ilyen inspiráló formában rendszerezted. (megy is a Pinterest-es gyűjteményembe!)

    VálaszTörlés
  3. Gigi,nagyon szeretem az írásodat!Köszönöm!

    VálaszTörlés
  4. Kata köszönöm! Olyan jó ha valami másnak is tetszik, örülök neki!

    VálaszTörlés