2012. március 16., péntek

Címkék másképpen - még egyszer az új logóról

Már hetekkel ezelőtt terveztem megírni ezt a cikket az új logón felhasznált kiegészítőkről. Az talán mindenkinek egyértelmű, hogy sok yabós terméket akartam felhasználni az új design kialakításához (merthogy más újítások is lesznek, csak lassan haladok... ;)). Úgy döntöttem, a címkéket megpróbálom új szerepbe hozni. A logó színeit az egyik legnépszerűbb Yabo termék, a barna-bordó címkekészlet nyújtotta, ezt egészítettem ki kraft kartonnal és kraft címkékkel. 

  

 

Sok próba után végül három alakzatot tartottam meg, amit aztán rátettem az új logóra.

A legnagyobb, íves címkét kb. 3/4 résznél félbehajtottam és úgy rögzítettem. Ezt persze nem én találtam ki, sokszor, sok helyen láttunk már ilyen megoldást. Imádom. Az egyszerű forma is izgalmassá válik attól, hogy az agyunk elkezd rajta gondolkozni, hogyan fejeződik be. Arról nem is beszélve, hogy ha nem hajtjuk, hanem vágjuk, akkor az itt nem látszó rész egy másik alkotáson még egyszer előkerülhet! Az is hatásos, ha csak egy pici része látszik! 



Itt a képen látszik, hogy kicsit eláll az alaptól, talán le kéne ragasztanom! A végét 3 lapos szegeccsel rögzítettem. Ha valamilyen kis kiegészítőből, pl. gombból vagy szegecsből hármat egymás mellé rakunk egy sorban, az biztosan jól fog mutatni! Próbáljátok csak ki bátran, ha még nem tettétek volna.

A másik két címke variáció úgymond saját találmányom. Biztosan láttam már hasonlókat, sok inspirációt láttam az elmúlt években. De az ötletet, hogy lepkét hajtsak belőle, nem emlékszem, hogy láttam volna, ezért mondom azt, hogy saját ötlet. Ha valaki látott ehhez hasonló megoldást címkékre, kérem, linkelje be hozzászólásban, mert nagyon érdekel, miket lehet még készíteni!
Két kicsi csomagcímke formát ferdén félbe hajtottam, figyelve, hogy szimmetrikus legyen a két hajtott címke, vágtam alá kraft kartonból lepke testet. A széleket kiszáradó félben lévő tintapárnával megsimogattam (ennek hiányában kréta párnával vagy világosabb tintapárnával), majd barna tűfilccel pöttyöztem, mintáztam a lepke szárnyait. A felülre hajtott részt a hajtás szélénél pici kétoldalas ragasztóval rögzítettem, hogy a lepke szárnyai kicsit nyíljanak, de ne túl nagy szögben. Végül ráragasztottam a mintázott testre, és mehetett ez is a logóra. (Mennyit repkedett, hogy hol legyen... ;) )

 

Három kiegészítőre volt szükségem a logóhoz, hogy a harmonikus kompozíció elveinek megfelelően háromszög alakban tudjam körbe ölelni a Yabo feliratot. 
Az utolsó verzió, ami felhasználásra került egy hosszú címke félbehajtva. Ilyet szalagból szoktak készíteni, akár virágok, akár gombok vagy emblémák alá be lehet tenni, vagy csak simán tűzőkapoccsal is lehet rögzíteni.
A hosszú címkét nagyjából a felénél, kissé ferde szögben félbehajtjuk, díszítjük és készen is van! A többi elemhez hasonlóan egy kiszáradt tintapárnával árnyaltam a szélét. Végül egy fémvirággal varrtam fel a logóra.

 

Remélem, kedvet kaptatok, hogy a Yabo címkéket új szerepben próbáljátok ki Ti is! Ha van hasonló ötletetek, kérem, küldjétek el a linkjét itt hozzászólásban vagy a gmail-es címemre! Köszönöm!

Jó alkotást!
Borka

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése