2012. február 23., csütörtök

Férfias album József Attiláról

Merika ismét szépséges albumot küldött nekem. Az album sok szempontból érdekes. Egy férfinak készült, vintage technikával, ez már önmagában izgalmas egy alkotó szemnek. A témája egyik kedvenc költőm, József Attila. A megajándékozott pedig egy ismert színművész, Posta Victor. A Madách Színház új darabjának, az Én, József Attila c. musical címszereplője. Merika neki készítette ezt a csodaszép albumot.


"Felkérést kaptam négy barátnőtől, hogy készítsek egy olyan albumot, ami József Attiláról szól. Az album lényege, hogy legyen olyan része, ahová mindegyikük a kedvenc József A. versét leírja. És ez egy ajándék lenne Posta Victornak az új musical egyik főszereplőjének.
Nagyon örültem a kérésnek, és egy viszonylag egyszerű vintage albumot készítettem. Már az is nagyon jó, hogy a scrap albummal kilépünk a családi fotók világából, és egy más fajta szerepet adunk az album készítésnek. Ebben az esetben a Yabo filofax album nagyon jó alap volt. A papírokkal próbáltam a régies hangulatot elővarázsolni, és mivel költőről van szó sok írásos papírt használtam. Persze az öregítéshez a tépést, papírszélének "roncsolását", Distress repesztő lakkot, és sok krétázást használtam. A versek  tartóját pedig úgy díszítettem, hogy levél, üzenet hangulatát keltsem, a postát jelképező pecsétekkel.  Néhány szobor fotója egészíti ki a papírokat, de úgy hogy bele símuljon az oldalakba. A hátsó borító szintén József A. emlékmű fotója, csak kicsit kisebbre vettem, jelképszerűen! Remélem az ajándékozottnak is tetszeni fog!"










Aki még nem ismeri a fent megemlített trükköket, a Top10 technikában megtalálja azokat. Ahogy Merika is írja, ha egy albumban régies hangulatot szeretnénk teremteni, akkor a papírokat kopottá kell tenni, mintha tényleg 70 éve porosodnának a padláson. Ennek legegyszerűbb módja, ha nem szikével vágjuk a papírokat, hanem tépjük. Ezt a tépett hatást kiemelhetjük egy sötét színű tinta- vagy krétapárna segítségével. A régies hatásra ráerősíthetünk a papírok meggyűrésével és helyenként repesztőlakk használatával.

Nagyon szép alkotást, itt is köszönöm Neked, Merika! A Társulatnak pedig sok sikert kívánok!

Jó alkotást! 
Borka

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése