2011. december 11., vasárnap

December lapjai: dec. 11. - papírcsipke, sk bélyegző és gyűrt papír

Ma az alkotós blogra érkezik a December Lapjai blogvonat. Nem tudtam eldönteni, hogy a papírcsipkét mutassam be, vagy a gyűrt papírt, ezért mindkettőt ráraktam a mai lapomra. Blokkos elrendezést választottam, a hópehely mellé kerül majd egy fotó a mai napról.


A régies hatású gyűrt papírt bármilyen papírból, vékony kartonból készíthetjük. Először a szélét körbe kapargatjuk egy snicerrel, mintha krumplit hámoznánk. Utána egyszerűen gombóccá gyúrjuk a lapot.
 
 A gombócot kiegyenesítjük, némileg kilapogatjuk, majd tintapárnával, vagy festékes szivaccsal megsimogatjuk. Épphogy csak hozzáérjen a festékpárna, hogy csak a magaslatokra kerüljön festék.
Ezután írhatunk rá, vághatunk belőle virágot, stb.
 

Papírcsipkét többféleképpen lehet készíteni. Nekem akkor tetszik, ha jó sok részre felosztjuk a kört. Megmutatom, hogy lehet 12 részre osztott lapot hajtogatni. Egy 10*10 cm-es írólapot félbehajtottam, majd megjelöltem a közepét, és a két sarkát behajtottam. A 3 rész élei, melyek a sarkok behajtásával keletkeznek, 60 fokos szöget zárjanak be egymással, 3 egyforma méretű rész legyen egymáson.

 

 
Miután megvan a 3 rész, ezeket is hajtsuk félbe. A két felsőt visszahajtjuk a sarkok felé, az alsó réteget pedig hátracsukjuk, és úgy hajtjuk félbe. Ha kész a kis hegyes háromszög, rajzoljuk meg az eltervezett mintát. Egyenes, párhuzamos vonalakat rajzoljunk a felső rétegre, majd egy nagyon éles ollóval vágjuk át mind a 12 réteget! Széthajtogatva csillag alakzatot készítettünk.

 
 Ezt a formát átmásoltam dekorgumira is, és pecsétet készítettem belőle. A fenti oldalamon ezt láthatjátok.
 


Holnap ismét Nóri mutat Nektek csodaszép inspirációt. Nézzetek be hozzá is!

Jó alkotást!
Borka

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése