2011. december 3., szombat

Alkotós tanfolyam 4. hét: gomb készítés

A múlt héten a virágok készítését mutattuk meg Nektek, ma egy kicsit egyszerűbb, de rengeteg módon felhasználható dolgot tanulunk: házi készítésű gombokat.
Bár sejtésem szerint mindenki talál a varrós dobozában egy jó maroknyi különböző gombot, sokszor előfordul, hogy méretben, vagy színben egyik sem passzol az oldalunkra.

Az első gombot a szeptemberi scrap.hu klubon tanultam Szilvitől. Kell hozzá alapkarton, körsablon (azaz pohár) és olló, vagy körlyukasztó, valamint ragasztó.


Ugyanezzel a technikával vastag kartonból, dekorgumiból is készíthetünk gombokat.
Ezek után már csak annyi a dolgunk, hogy tűvel, cérnával (hímzőfonallal) csinos kis varrást készítsünk rá.

2 éve Veka mutatta meg, hogy söröskupakot is lehet scrap oldalon használni- azóta is imádom, bár tény, hogy nem minden témához passzol. Most kissé megszelídítettem egy kupakot, amit akár egy csajos-romantikus oldalra is el tudok képzelni (én az albumom borítójára számon).


Végül jöjjenek Hana fantasztikus gyurmagombjai.




Én pár éve levegőre száradó gyurmát (nem a gyerekeknek valót, kreatív boltban kaphatót) vettem és abból készítettem hihetetlenül egyszerű kis gombokat. Két különböző színből pici darabot csíptem, hosszú kígyókat hengergettem, majd a két színt egymással is összegyúrtam. Hosszában csíkos kígyómat végül önmaga köré föltekertem (csiga), kis korongot kapva eredményül. Gomblyukakat készítettem rá, majd pár óra alatt kiszárítottam őket. Előnye, hogy száradás alatt habkönnyűvé válik.

Ha már tűt és cérnát vettünk a kezünkbe, varrogassunk a papíron is. Egy egyszerű vázlatot, minta nélküli alapot is hihetetlenül feldob, ha körbevarrjuk a széleit elütő színű fonallal. Egyszerű varrócérnát mindenképpen duplán fűzzük, az osztott hímzőfonalat viszont szedjük szét és csak 2 szálat használjunk egyszerre. A papírt lyukasztgassuk ki a varrás előtt, ilyenkor tehetünk egy puha felületet a lap alá (hungarocellt, dekorgumit, parafát, egéralátétet). Rajzoljuk meg a varrásvonalat halványan, ceruzával, majd tűvel, vékonyabb körzőheggyel haladjuk rajta végig. Ha hosszú egyenest szeretnénk varrni, célszerű a varrás előtt vonalzó mentén lyukasztgatni.
(Súgok egy titkot: tollal is lehet "varrni" :D Szaggatott vonalakat, de akár még cikkcakk öltést is rajzolhatunk varrás helyett.)

És végül jöjjön a szokásos vázlat, időpontok és feltételek:



Legyen az oldaladon saját készítésű gomb ÉS
az alábbiak közül
két dolog: valódi varrás, zöld szín, a MOSOLY szó.

Aki a héten elkészíti az oldalpárját, és az arról készült fotót elküldi a
yabochallenge@gmail.com
e-mail címre max. 700x700 pixeles méretben,
az részt vesz a heti nyeremény sorsoláson!
Beküldési határidő: 2011. december 11.-e, éjfél.

Jó alkotást: Jovi

Frissítés:

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése